Eesti oma kahekohaline dragster
2 min readFotod: Dubbeldragster FB
Alates sellest hooajast, on Eesti kiirendussõpradel võimalik lüüa võitlustel kaasa hoopiski omamoodi – rajal…dragsteri tagaistmel. Eestis on nüüd olemas kahekohaline nn. taksodragster.
Eestis tuntud kiiredussportlane Ranel Täpsi on viinud Eesti kiirendusspordi meelelahutuspoole täiesti uuele tasemele, tuues rajale Eesti esimese kahekohalise dragsteri. Tegemist on oma ehituselt ja turvanõuetelt Super Comp klassi väärilise tagamootoriga dragsteriga, millele lisaks juhiismele on lisatud ka üks lisaistekoht reisija tarbeks. Selliseid huviliste sõidutamiseks mõeldud kiirendusmainaid oleme näinud sõitmas nii Soomes, kui Rootsis. Hetkeolukord aga lubab öelda, et eestlase käes olev kahekohaline on hetkel ainuke töötav isend Baltikumis ja Ida-Euroopas. Ka Soome ja Rootsi kiirendustiimid hetkel sellist lõbusõiduvahendit ei oma.
Dragsteril on 870 hobujõudu, mille tekitavad Chevy BB 592 mootor, mis on blower-iga üle laetud. Power Glide käigukast aitab kogu selle jõu rajale maha saada. Turvaliseks pidurduseks on masina küljes Simpson-i pidurdusvarjud. Dragsteri kere turvaindeks on 7,5 sekundit, mis on teadlikult tehtud juba üsnagi arvestatava varuga. Parimad tulemused jäävad masinal 7,9 sekundi juurde, kuid stabiilselt sõidetakse 8,1 ja 8,2 sekundi aegu, kiirusega 265 kilomeetrit tunnis.
Dragster jõudis Eestisse Rootsist, kus see oli aastaid ühe toreda võidusõiduperekonna valduses, kes masina enda ja sellega kaasas oleva varustuse eest äärmiselt suurt hoolt kandsid. Uue omaniku, Ranel Täpsi sõnul olid kohtumised ja ostueelsed läbirääkimised Rootsi perega väga sõbralikud ja vahetud ning ka eelmised omanikud lahkusid oma truult teeninud sõbrast teadmisega, et see satub siia tulles headesse kätesse.
Ranel Täpsi sõnul saab selle masinaga, juba algaval hooajal, reisijana lõbusõita mitmetel Eesti kiirendustel. Tema sõnul Eestis masinast maksimumi välja võtma ei hakata, kuna arvestades siinseid rajaolusid, oleks turvaline siiski dragsteri täispotentsiaalis sekund või isegi paar maha võtta. Siiski lubab mees, et 9 sekundi sõitu saab siin kindlasti pakkuda ning sellises vormis on ka see 9 sekundi sõit ääretult nauditav ekstreemsus. Mis ühe sõidu täpseks hinnaks kujuneb, ei ole veel teada. Eks see oleneb paljuski võistluse toimumise kohast ja muudest teguritest. Loodetavasti saab hind Eestis olema odavam, kui naaberriikides ning peaks jääma kuskile 500 euro lähedusse. Võrdluseks võib tuua Soome ja Rootsi, kus sama masin tegi sõite hinnaga kuni 800 eurot kord. Kaasreisijana sõitev isik ei pea endale vormistama sõitjalitsentsi, ega omama mingit erikindlustust. Piisab vaid allkirjast omavastutusvormil, mille täidab sõidule kaasa mineja kohapeal.
Hetkel ootab ees veel natuke tööd sõiduvahendi turvapuuri kallal ning ühtlasi saab dragster ka uue ja uhke väljanägemise. EDRA hoiab Teid kursis kahekohalise tegemistega ning avab üsna pea ka sõidule registreerimise vormi oma kodulehel.